przebij szpileczką jajeczko desperacji spokój się rozleje jak przebite żółtko a spokój to śmierć więc jeśli masz coś nie patrz szpilkę pakuj w oko źrenica jest dziurą a siatkówka grą – może w chowanego kiedy się ukrywasz bo lecą bomby wszystko się rozpada ale w swoim tempie – to znaczy nie twoim ty spokojnie waruj rower jest niebieski i stoi na deszczu za to wjeżdżają korozja i grynszpan a co rak? podobno jest biały ale go widziałaś w plastrach raczej jak kiełbasę niż chleb: mózg dwunastolatki w muzeum medycyny i bum! dwadzieścia dni w mariupolu dostaje oscara oglądasz wierzysz w boga przestajesz bać się śmierci przychodzi płacz inne dobre i banalne rzeczy wolno je wziąć? wolno nie wziąć? matko folksdojczera? więdnie ci wzrok osiada na ziemi zmielonej z kośćmi coś jakby parówka jedzona z keczupem przez żywą czterolatkę którą chcesz ocalić między powiekami tylko nie zgnieć rzęsą oj nie patrzysz bum!
Masz przed sobą otwartą treść, którą udostępniamy w ramach promocji „Pisma”. Odkryj pozostałe treści z magazynu, także w wersji audio. Jeśli nie masz prenumeraty lub dostępu online – zarejestruj się i wykup dostęp.
Katarzyna Szaulińska –(ur. 1987), poetka, prozaiczka, psychiatrka i psychoterapeutka. W 2022 roku ukazał się jej nominowany do Nagrody Literackiej Nike zbiór opowiadań Czarna ręka, zsiadłe mleko (wydawnictwo Filtry). Autorka książek poetyckich Druga osoba (Biuro Literackie, 2020) i Kryptodom (Biuro Literackie, 2023) oraz scenariusza komiksu o depresji Czarne fale i monodramu Córcia wystawionego w Teatrze WARSawy. Zbiór angielskich tłumaczeń jej wierszy Faith in Strangers (przekład Mark Tardi) został wydany w USA (Toad Press/Veliz Press, 2021). W tym roku została laureatką III edycji Konkursu o Nagrodę Dramaturgiczną im. Tadeusza Różewicza za dramat Kret/Mara.