Twój dostęp nie jest aktywny. Skorzystaj z oferty i zapewnij sobie dostęp do wszystkich treści.


Czytaj i słuchaj bez ograniczeń. Zaloguj się lub skorzystaj z naszej oferty

O „Piśmie”

„Pismo. Magazyn opinii” to wyjątkowy projekt medialny, realizowany pro publico bono.

Misją „Pisma” jest współkształtowanie liderów życia społecznego, gospodarczego, kulturalnego poprzez wysokiej jakości, wiarygodną, niepartyjną, weryfikowaną pod względem faktów treść. „Pismo” wyróżnia wnikliwość, rzetelność i apolityczność publikowanych tekstów. Tworzą dla niego najwybitniejsi autorzy reportaży, esejów, prozaicy i poeci, fotograficy i ilustratorzy. „Pismo” stawia na tzw. „long read”, czyli obszerne, wnikliwe teksty, które unikają powierzchownych analiz i pośpiesznych sądów. Jako bodajże jedyna redakcja w kraju prowadzi weryfikację faktów we wszystkich tekstach. „Pismo” to projekt pro publico bono, jego wydawcą jest Fundacji Pismo.

„Pismo” wyróżnia się strategią rozwoju trzech formatów treści: wydania papierowego, cyfrowego oraz audio. Wydanie papierowe jest egzemplifikacją stylu Pisma (jakość edytorska, ikoniczne okładki zamiast fotomontaży i krzykliwych tytułów, prostota, przejrzystość, bezpretensjonalna elegancja). Wydanie cyfrowe (magazynpismo.pl) to subskrybowana edycja internetowa magazynu dostępna na komputerach, telefonach i czytnikach. „Pismo”, jako jeden z niewielu tytułów, od początku inwestuje w treści audio, które obejmują możliwość odsłuchania wszystkich tekstów oraz kanał podcastowy „Pismo do słuchania”. Jesienią 2019 roku premierę miał pierwszy polski reporterski serial podcastowy „Śledztwo Pisma”, którego odcinki zostały odsłuchane już ponad milion razy.


Darowizna na rzecz Fundacji Pismo

Chociaż „Pismo” jest wydawane zaledwie od początku 2018 roku, teksty publikowane na jego łamach już zostały nominowane do międzynarodowych nagród dziennikarskich – dwukrotnie do European Press Prize oraz do True Story Award – i najważniejszych polskich, jak Grand Press, Nagroda im. Torańskiej czy Nagroda im. Wojciechowskiego. Z kolei w opublikowanym w 2019 roku raporcie Media & Marketing Polska poświęconym rynkowi wydawniczemu „Pismo” zostało wyróżnione „za bezkompromisowe wyznaczanie standardów i przypomnienie, co jest istotą prasy”. „Śledztwo Pisma”, reporterski serial podcastowy, zostało nominowane do Grand Press Digital 2019 oraz zdobyło nagrodę Grand Press w kategorii Reportaż Radiowy w 2020 roku.

Nasze wartości

„Pismo” chce być projektem apolitycznym i niepartyjnym. Dokładamy starań, by sprostać wymogom wiarygodności i rzetelności, a także standardom merytorycznym, dlatego, jako redakcja, przykładamy szczególną wagę do weryfikacji informacji i zdarzeń, które pojawiają się w publikowanych tekstach i podcastach. Chcemy, by „Pismo” stało na straży wartości w życiu publicznym: szczerości, przyzwoitości, szacunku. By nie ulegało zewnętrznym wpływom politycznym ani nie przedkładało efektów finansowych ponad wyznawane zasady. Dlatego w naszych działaniach nie epatujemy sensacją, nie angażujemy się w małostkowe spory. Mamy poczucie humoru i dystans do siebie. Chcemy zachęcić odbiorcę do refleksji oraz dyskusji.

Dla kogo piszemy?

Przygotowaliśmy „Pismo” dla tych, dla których ważne jest poznanie i zrozumienie zjawisk wpływających zarówno na naszą codzienność, jak i kształtujących przyszłość. Do tych, którzy cenią sobie dziennikarską rzetelność, wiarygodność, obiektywizm. Jest projektem skierowanym do osób poszukujących jakości, reportaży poświęconych sprawom krajowym i zagranicznym, zainteresowanych najważniejszymi trendami w kulturze, nauce, technologii i gospodarce oraz ideami kształtującymi współczesne rozwiązania społeczne i polityczne; dla czytelników polskiej prozy, poezji oraz komiksu. Dla wszystkich, którzy lubią czytać dobre teksty dziennikarskie.

Czytelnikami i słuchaczami są osoby zainteresowane ambitnymi treściami społecznymi, gospodarczymi, kulturalnymi; dynamiczne, aspirujące, którą już są liderami opinii (2/3 czytelników to menedżerowie średniego i wyższego szczebla, reprezentanci wolnych zawodów, ludzie kultury, nauczyciele akademiccy i szkolni) lub wkrótce nimi będą (ponad 50% czytelników ma mniej niż 35 lat, 2/3 w przypadku wydania cyfrowego i audio). Net Promoter Score (NPS) „Pisma”, czyli wskaźnik gotowości do polecania najbliższym, wynosi 80%, co uznawane jest za klasę światową. Co miesiąc „Pismo” dociera do ponad 20 tys. odbiorców wydania papierowego, cyfrowego i audio.

Nasz zespół:

  • Marcin  Czajkowski

    Marcin Czajkowski

    Weryfikacja Faktów i Dziennikarstwo Danych

    (ur. 1986), redaktor, z wykształcenia historyk i antropolog kultury. Publikował m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Mówią Wieki”, „Newsweeku”, „Polityce” i „Tygodniku Powszechnym”. W „Piśmie. Magazynie Opinii” odpowiada za redakcję językową, weryfikację faktów i dziennikarstwo danych.

  • Natalia Czarkowska

    Natalia Czarkowska

    Fundraising

    Od sześciu lat związana z organizacjami pozarządowymi. Pracowała dla Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce oraz w Fundacji Centrum Taubego Odnowy Życia Żydowskiego w Polsce. Członkini Stowarzyszenia FestivALT. Publikowała m.in w magazynie „Art&Business” oraz „Midrasz”.

  • Katarzyna  Kazimierowska

    Katarzyna Kazimierowska

    Sekretarzyca Redakcji i Redaktorka Działu Kultura

    Dziennikarka i redaktorka. Sekretarzyca Redakcji „Pisma”. Szefowa Działu Kultura. Redaktorka prowadząca wydań specjalnych. Autorka cyklu „Strategie Przetrwania”. Finalistka konkursu European Journalist Award on Diversity 2016.

  • Magdalena  Kicińska

    Magdalena Kicińska

    Redaktorka Naczelna, Członkini Zarządu Fundacji Pismo

    redaktorka naczelna „Pisma. Magazynu Opinii” i wiceprezeska Fundacji Pismo. Reporterka i laureatka Grand Press 2017 w kategorii „wywiad”. Autorka książek: Pani Stefa (Czarne, 2015), Środki transportu (Wydawnictwo Literackie, 2019) współautorka (z Marcinem Dziedzicem) książki Teraz ’43. Losy (Wielka Litera, 2018). We wrześniu ukazuje się książka, którą napisała z Agnieszką Jucewicz, Dom w butelce. Rozmowy z Dorosłymi Dziećmi Alkoholików. Podziwia fototropizm.

  • Zuzanna Kowalczyk

    Zuzanna Kowalczyk

    Redaktorka Działu Gospodarka, Ekonomia, Nauka i Technologia

    (ur. 1994), szefowa Działu Ekonomia i technologie w „Piśmie”, dziennikarka, kulturoznawczyni. Wcześniej związana z wydawnictwem Agora oraz think tankiem Przyszłość Jest Teraz. Publikowała m.in. w „Magazynie Świątecznym”, „Gazecie Wyborczej”, „non/fiction” oraz Dwutygodniku.

  • Karolina Lewestam

    Karolina Lewestam

    Redaktorka Działu Idee

    (ur. 1979), dziennikarka i redaktorka. Obroniła doktorat z filozofii na Boston University. Od 2014 felietonistka „Dziennika Gazety Prawnej” i autorka wielu tekstów publicystycznych, publikowanych między innymi w „Gazecie Wyborczej” i w „Piśmie”. Wielokrotnie nominowana do nagrody Grand Press w kategorii „Publicystyka”.

  • Marcin  Lipiec

    Marcin Lipiec

    Prenumerata i Subskrypcja

    Miał nietypową ścieżkę kariery zawodowej: zdarzyło mu się być tłumaczem, statystą, pracował w obsłudze widza dla Fundacji Krystyny Jandy na Rzecz Kultury i jako analityk bankowy w Royal Bank of Scotland. Nerwy koi podczas robienia musztardy, kiszonek i innych przetworów, które potem rozdaje.

  • Karolina Mazurkiewicz

    Karolina Mazurkiewicz

    Redaktorka Artystyczna

    Projektantka graficzna, ilustratorka, absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Autorka infografik, ilustracji, identyfikacji wizualnych, layoutów książek i magazynów. Odpowiada za wizualny ład i estetyczne bezpieczeństwo „Pisma”. Szuka równowagi w świecie przyrody, kocha rudego lisa, którego oswoiła.

  • Piotr  Nesterowicz

    Piotr Nesterowicz

    Dyrektor Wydawniczy, Prezes Fundacji Pismo

    (ur. 1971), twórca i wydawca „Pisma. Magazynu Opinii”. Prezes Zarządu Fundacji Pismo. Producent Śledztwa Pisma. Autor esejów, reportaży, opowiadań i powieści. W 2015 roku za reportaż Cudowna otrzymał Nagrodę Literacką im. Wiesława Kazaneckiego oraz nominacje do Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego i Nagrody Literackiej Nike.

  • Mateusz Roesler

    Mateusz Roesler

    Redaktor Wydania Cyfrowego i Audio

    Kulturoznawca, dziennikarz, badacz komunikacji. Redaktor treści cyfrowych i audio „Pisma. Magazynu Opinii” i kierownik produkcji „Śledztwa Pisma”. Członek organizacji Brandico. Wyznaje nauki humanistyczne. Przygląda się sztuce współczesnej. Konsumuje popkulturę. Nawiązał długofalowe partnerstwo z żółwiem Herbertem.

  • Ewa Salamon

    Ewa Salamon

    Promocja

    Od 2010 roku realizuje kampanie promocyjne z udziałem liderów opinii. Pracowała dla takich marek jak: Empik, natemat.pl, Coca-Cola, pracuj.pl, miasto Gdańsk. Organizuje konferencje, prowadzi szkolenia i wykłady. Jest absolwentką Szkoły Strategii Marki.

  • Barbara  Sowa

    Barbara Sowa

    Szefowa Wydań Cyfrowych

    Kieruje wydaniami cyfrowymi i audio „Pisma. Magazynu opinii”. Pomysłodawczyni „Śledztwa Pisma” i autorka drugiego sezonu, za który otrzymała nagrodę Grand Press w kategorii reportaż radiowy. Wcześniej związana z „Dziennikiem Gazetą Prawną” i Dziennik.pl. Po godzinach odnawia meble i promuje DIY w serwisie Majsterki.pl

  • Kalina Wyszyńska

    Kalina Wyszyńska

    Szefowa Marketingu i Sprzedaży, Członkini Zarządu Fundacji Pismo

    Kilkanaście lat związana z mediami i projektami internetowymi. Ukończyła społeczną psychologię informatyki i komunikacji w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Zawsze ma za mało czasu by czytać i chodzić po galeriach. Dużo więc chodzi i słucha.

Stali współpracownicy

Redakcja zewnętrzna: Zofia Sawicka, Urszula Kifer.
Korekta: Monika Marczyk, Dorota Śrutowska.

Autorki i autorzy:

Chcesz opublikować w „Piśmie” swój tekst, opowiadanie, wiersz, ilustracje lub zdjęcia? Informacje dotyczące szczegółów współpracy znajdziesz TUTAJ.

Dla reklamodawców

Plan wydawniczy Pisma zakłada ograniczoną publikację reklam w wydaniu papierowym, zarówno pod względem ilości pozycji, jak i formatów.

Aktualną ofertę dla reklamodawców znajdziesz TUTAJ.

Ofertę specjalną dla wydawnictw, instytucji kultury oraz organizacji non-profit znajdziesz TUTAJ.

Formularz zamówienia, dane techniczne, terminy wydawnicze oraz ogólne warunki znajdują się TUTAJ.

Wszelkie pytania dotyczące reklamy w Piśmie prosimy kierować na adres: [email protected]

Newsletter

Newsletter wysyłamy za pomocą programu Freshmail.

Adres Redakcji

ul. Górskiego 1/66
00-033 Warszawa

Kontakt

Przejdź do strony.

-

-

-

  • -
ZAPISZ
USTAW PRĘDKOŚĆ ODTWARZANIA
0,75X
1,00X
1,25X
1,50X
00:00
50:00