Tomasz Machciński, fotografia z archiwum z lat 1966-2006, praca zakupiona dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
W opowiadaniu Życie i śmierć Miguela, napisanym przez osiemnastoletniego Pedra Almodóvara, życie bohatera toczy się w odwrotnym kierunku – zaczyna się od śmierci przez postrzelenie, a kończy w momencie narodzin. Miguel staje się coraz mniej doświadczony i traci …
Aby przeczytać ten artykuł, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Czytaj i słuchaj treści, które poszerzają horyzonty, inspirują do rozmów i refleksji. Wypróbuj „Pismo” przez miesiąc. Możesz zrezygnować w każdej chwili.
Dostęp online
wersja audio i na czytniki, dostęp do aplikacji i serwisu
Zofia Płoska-Czartoryska –(ur. 1988), historyczka sztuki, kuratorka. Od 2014 roku związana z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współautorka wystaw Po co wojny są na świecie. Sztuka współczesnych outsiderów (MSN) i Nie jestem już psem (Muzeum Śląskie w Katowicach). Publikowała m.in. w „Gazecie Wyborczej”, Magazynie „Szum” i Kwartalniku „Rzut”. Stypendystka rządu holenderskiego i Fundacji Gessel dla Zachęty.
Więcej prac Tomasza Machcińskiego do zobaczenia w Archiwum Performansu na stronie artmuseum.pl.