„W teatrze idiotycznym wszystko zaczęło się od Jacka Smitha. To Charles Ludlam podobno powiedział, że «Jack jest tatą nas wszystkich». Miał na myśli całą tę awangardową zgraję odmieńców, którzy i które odcisnęli niezwykłe piętno na dwudziestowiecznej sztuce, teatrze, filmie, tańcu i obyczajach. Jack Smith, uważany za ojca amerykańskiego performansu i undergroundowego kina, wyprzedził Warhola, a w odróżnieniu od niego …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Dostęp do tego materiału mógłby kosztować 8,99 zł. My jednak w tej cenie dajemy Ci miesięczną subskrypcję wszystkich naszych treści. Czytaj i słuchaj do woli. Zostaniesz z nami na dłużej?
Zofia Płoska-Czartoryska –(ur. 1988), historyczka sztuki, kuratorka. Od 2014 roku związana z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współautorka wystaw Po co wojny są na świecie. Sztuka współczesnych outsiderów (MSN) i Nie jestem już psem (Muzeum Śląskie w Katowicach). Publikowała m.in. w „Gazecie Wyborczej”, Magazynie „Szum” i Kwartalniku „Rzut”. Stypendystka rządu holenderskiego i Fundacji Gessel dla Zachęty.