Jakbyś kamień jadła – tytuł słynnego reportażu Wojciecha Tochmana ze zdruzgotanej wojną domową Bośni i Hercegowiny przyszedł mi na myśl, kiedy pierwszy raz zobaczyłam cykl rzeźb Żanny Kadyrowej Palianytsia ( Palanyca ; 2022), prezentowany podczas zeszłorocznego Biennale w Wenecji.
Na stole przykrytym białym obrusem leżą kształtne bochny chleba, z niektórych odkrojono …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
W „Piśmie” bierzemy odpowiedzialność za słowo.
Każdy tekst przed publikacją przechodzi wielostopniowy proces redakcji i fact-checkingu. To wymaga czasu i pracy całego zespołu. Dołącz do społeczności „Pisma”. Zamów pełen dostęp online do wszystkich treści za 8,99 zł miesięcznie. Istniejemy dzięki osobom takim jak Ty.
Zofia Płoska-Czartoryska –(ur. 1988), historyczka sztuki, kuratorka. Od 2014 roku związana z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współautorka wystaw Po co wojny są na świecie. Sztuka współczesnych outsiderów (MSN) i Nie jestem już psem (Muzeum Śląskie w Katowicach). Publikowała m.in. w „Gazecie Wyborczej”, Magazynie „Szum” i Kwartalniku „Rzut”. Stypendystka rządu holenderskiego i Fundacji Gessel dla Zachęty.