Jakbyś kamień jadła – tytuł słynnego reportażu Wojciecha Tochmana ze zdruzgotanej wojną domową Bośni i Hercegowiny przyszedł mi na myśl, kiedy pierwszy raz zobaczyłam cykl rzeźb Żanny Kadyrowej Palianytsia ( Palanyca ; 2022), prezentowany podczas zeszłorocznego Biennale w Wenecji.
Na stole przykrytym białym obrusem leżą kształtne bochny …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Dostęp do tego materiału mógłby kosztować 8,99 zł. My jednak w tej cenie dajemy Ci miesięczną subskrypcję wszystkich naszych treści. Czytaj i słuchaj do woli. Zostaniesz z nami na dłużej?
Zofia Płoska-Czartoryska –(ur. 1988), historyczka sztuki, kuratorka. Od 2014 roku związana z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Współautorka wystaw Po co wojny są na świecie. Sztuka współczesnych outsiderów (MSN) i Nie jestem już psem (Muzeum Śląskie w Katowicach). Publikowała m.in. w „Gazecie Wyborczej”, Magazynie „Szum” i Kwartalniku „Rzut”. Stypendystka rządu holenderskiego i Fundacji Gessel dla Zachęty.