Widzę ją z daleka, kiedy nadchodzę ulicą. Czeka przy samochodzie. Jest wysoka, wyższa ode mnie. Ma krótkie włosy, okrągłą twarz i wielkie, ciemne oczy. Nazywam ją natychmiast Ciemnooką i niech już tak zostanie. Podchodzę bliżej. Patrzę, jak mój przyjaciel próbuje założyć mocowanie przyczepy kempingowej na hak samochodu. Potem długo manewruje na wąskich uliczkach, aż w końcu wypadamy na autostradę: Ciemnooka, Jakub, Magdalenka i ja. Przed nami długa podróż. Jakieś sześć godzin na południe, do Skalnego Miasta Adršpach. Wszyscy już tam kiedyś byliśmy, z wyjątkiem Ciemnookiej. Wymarzone wakacje. Przynajmniej dla nas: amatorów skał, wygasłych wulkanów, przełęczy i poniemieckich uzdrowisk. Kręciliśmy tam nawet remake Lśnienia . Jakub w roli Jacka Torrance’a był o wiele lepszy niż Jack Nicholson. Muszę to przyznać. Na planie mieliśmy prawie taki sam rowerek i maszynę do pisania marki Adler. Potem nawet znalazł się producent, który chciał zrobić mocumentary o tym, że Stanley Kubrick był w Polsce, bo przecież to właśnie w pensjonacie Gigant planował nakręcić Lśnienie . Niestety, nasze …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Dostęp do tego materiału mógłby kosztować 9,99 zł. My jednak w tej cenie dajemy Ci miesięczną subskrypcję wszystkich naszych treści. Czytaj i słuchaj do woli. Zostaniesz z nami na dłużej?
Monika Powalisz –(ur. 1973), autorka scenariuszy filmowych i telewizyjnych, opowiadań i komiksów. Debiutowała w wieku 17 lat dramatem Rapsod dla krowy. W 2018 roku wydała debiutancką powieść Ósme ciało. Obecnie pracuje nad zbiorem opowiadań Zwierzęta, z którymi rozmawiam osobiście,
z którego pochodzi opowiadanie. Mieszka w Berlinie.