Większość tekstów traktujących o problemach, które najtrafniej definiują współczesność, kończy ta sama puenta: „niezbędna jest nam edukacja”. Edukacja seksualna, edukacja równościowa, edukacja w zakresie solidarności społecznej, empatii, ekologii, krytycznego myślenia… Ale choć konstatacja o znaczeniu edukacji stała się dziś magicznym wytrychem, odpowiedzią na całe zło, rzadko kiedy towarzyszy jej refleksja nad tym, jak ta nowa, lepsza edukacja miałaby wyglądać w praktyce.
Wyzwanie …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
W „Piśmie” bierzemy odpowiedzialność za słowo.
Każdy tekst przed publikacją przechodzi wielostopniowy proces redakcji i fact-checkingu. To wymaga czasu i pracy całego zespołu. Dołącz do społeczności „Pisma”. Zamów dostęp online. Istniejemy dzięki osobom takim jak Ty.
Zuzanna Kowalczyk – (ur. 1994), redaktorka prowadząca w „Piśmie”, dziennikarka, kulturoznawczyni, autorka esejów i podcastów. Wcześniej związana z „Gazetą Wyborczą” oraz think tankiem Przyszłość Jest Teraz. Poza „Pismem” publikowała m.in. w „Magazynie Świątecznym”, „Gazecie Wyborczej”, „non/fiction” oraz Dwutygodniku.
Tekst ukazał się w listopadowym numerze miesięcznika „Pismo. Magazyn opinii” (11/2020) pod tytułem Przypisy o przyszłości edukacji.