Takiego scenariusza nie wymyśliłby najbardziej pomysłowy scenarzysta z Hollywood. Mark Zuckerberg, twórca i prezes Facebooka (dziś Mety, w ramach której działają też Instagram, WhatsApp i od niedawna Threads – serwis bliźniaczo podobny to Twittera) oraz Elon Musk, jedna z najbardziej wyrazistych postaci technologicznego świata (prezes Tesli, SpaceX, Boring Company, a od dziewięciu miesięcy również właściciel Twittera), wyzwali się do walki wręcz.
Miały być naszym zbawieniem, zmieniać świat na lepsze i sprawiać, że ludzkie życie będzie łatwiejsze, dłuższe i szczęśliwsze. Koszty, jakie niesie za sobą każda technologia i innowacja, coraz częściej zaczynają jednak przewyższać zyski. O tych kosztach pisze co miesiąc Sylwia Czubkowska, dziennikarka specjalizująca się w temacie technologii, w felietonie Błąd systemu .
Na taki pomysł mogliby wpaść …