Wielu się wydaje, że pandemia już za nami. Czy twoim zdaniem media stanęły na wysokości zadania?
Pandemia i kwarantanna sprawiły, że ja, człowiek mediów, drastycznie ograniczyłem ich konsumpcję. W pewnym momencie dziewięćdziesiąt pięć procent artykułów na stronach głównych serwisów informacyjnych dotyczyło pandemii. Niestety, zawierały nie tylko fakty i informacje o tym, co się dzieje – część z nich polegała na roztrząsaniu wszelkich możliwych aspektów sytuacji. Co wszyscy myślą, co wszyscy czują, jak to przeżywają. Ile razy można czytać, jak ktoś opowiada o swoim życiu w zamknięciu? Jest skończona liczba rzeczy, które możesz powiedzieć, zanim zaczynasz się powtarzać.
No tak, z jednej strony liczby: zgony, zachorowania, statystyki. Z drugiej – nie wychodzimy z domu, więc pokazujemy, jak mieszkamy, jak się czujemy i jakiego mamy doła, wszystko online i w streamingu.
Najgorsze, że cały czas spekulujemy na temat koronawirusa, a te spekulacje są pozbawione jakichkolwiek podstaw. Jesteśmy zalewani opiniami „ekspertów od wszystkiego” przebranymi za swego rodzaju komentarz na temat obecnej sytuacji. I to nie są rzeczowe analizy, a jedynie osobiste opinie. Wszyscy wypowiadający się dziś w debacie publicznej politycy i ekonomiści okopują się na wcześniej zajętych pozycjach i w zasadzie traktują epidemię jako potwierdzenie tez, które głosili przed jej …
Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Dostęp do tego materiału mógłby kosztować 8,99 zł. My jednak w tej cenie dajemy Ci miesięczną subskrypcję wszystkich naszych treści. Czytaj i słuchaj do woli. Zostaniesz z nami na dłużej?
Ewa Drygalska –(ur. 1984), doktorka nauk humanistycznych, historyczka filmu, kulturoznawczyni. W 2015 roku wraz z Marcinem Pieńkowskim wydała antologię Kino amerykańskie. Twórcy, dzieła, zjawiska. Od 2018 roku pracuje na Wydziale Nowych Mediów w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i dla warszawskich muzeów, gdzie zajmuje się nowymi mediami i wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych do instytucji publicznych. Publikuje w „Znaku” i „Dwutygodniku”.
Rozmowa ukazała się w lipcowym numerze miesięcznika "Pismo. Magazyn opinii" (07/2020) pod tytułem Nie potrzebujemy social media.