Twój dostęp nie jest aktywny. Skorzystaj z oferty i zapewnij sobie dostęp do wszystkich treści.


Czytaj i słuchaj bez ograniczeń. Zaloguj się lub skorzystaj z naszej oferty

Rozmowa

Christian Davies: Nie potrzebujemy social media

Powinniśmy na nowo przemyśleć koncepcję mediów społecznościowych i przestać wierzyć 
w bajki o ich łączącej sile.
rysunki Aleksandra Gołębiewska
POSŁUCHAJ

Wielu się wydaje, że pandemia już za nami. Czy twoim zdaniem media stanęły na wysokości zadania?

Pandemia i kwarantanna sprawiły, że ja, człowiek mediów, drastycznie ograniczyłem ich konsumpcję. W pewnym momencie dziewięćdziesiąt pięć procent artykułów na stronach głównych serwisów informacyjnych dotyczyło pandemii. Niestety, zawierały nie tylko fakty i informacje o tym, co się dzieje – część z nich polegała na roztrząsaniu wszelkich możliwych aspektów sytuacji. Co wszyscy myślą, co wszyscy czują, jak to przeżywają. Ile razy można czytać, jak ktoś opowiada o swoim życiu w zamknięciu? Jest skończona liczba rzeczy, które możesz powiedzieć, zanim zaczynasz się powtarzać.

No tak, z jednej strony liczby: zgony, zachorowania, statystyki. Z drugiej – nie wychodzimy z domu, więc pokazujemy, jak mieszkamy, jak się czujemy i jakiego mamy doła, wszystko online i w streamingu.

Najgorsze, że cały czas spekulujemy na temat koronawirusa, a te spekulacje są pozbawione jakichkolwiek podstaw. Jesteśmy zalewani opiniami „ekspertów od wszystkiego” przebranymi za swego rodzaju komentarz na temat obecnej sytuacji. I to nie są rzeczowe analizy, a jedynie osobiste opinie. Wszyscy wypowiadający się dziś w debacie publicznej politycy i ekonomiści okopują się na wcześniej zajętych pozycjach i w zasadzie traktują epidemię jako potwierdzenie tez, które głosili przed jej …

Aby przeczytać ten artykuł do końca, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.

Dostęp do tego materiału mógłby kosztować 8,99 zł. My jednak w tej cenie dajemy Ci miesięczną subskrypcję wszystkich naszych treści. Czytaj i słuchaj do woli. Zostaniesz z nami na dłużej?

Rozmowa ukazała się w lipcowym numerze miesięcznika "Pismo. Magazyn opinii" (07/2020) pod tytułem Nie potrzebujemy social media.

Newsletter

Pismo na bieżąco

Nie przegap najnowszego numeru Pisma i dodatkowych treści, jakie co miesiąc publikujemy online. Zapisz się na newsletter. Poinformujemy Cię o najnowszym numerze, podcastach i dodatkowych treściach w serwisie.

* pola obowiązkowe

SUBMIT

SPRAWDŹ SWOJĄ SKRZYNKĘ E-MAIL I POTWIERDŹ ZAPIS NA NEWSLETTER.

DZIĘKUJEMY! WKRÓTCE OTRZYMASZ NAJNOWSZE WYDANIE NASZEGO NEWSLETTERA.

Twoja rezygnacja z newslettera została zapisana.

WYŁĄCZNIE DLA OSÓB Z AKTYWNYM DOSTĘPEM ONLINE.

Zaloguj

ABY SIĘ ZAPISAĆ MUSISZ MIEĆ WYKUPIONY DOSTĘP ONLINE.

Sprawdź ofertę

DZIĘKUJEMY! WKRÓTCE OSOBA OTRZYMA DOSTĘP DO MATERIAŁU PISMA.

Newsletter

Pismo na bieżąco

Nie przegap najnowszego numeru Pisma i dodatkowych treści, jakie co miesiąc publikujemy online. Zapisz się na newsletter. Poinformujemy Cię o najnowszym numerze, podcastach i dodatkowych treściach w serwisie.

* pola obowiązkowe

SUBMIT

SPRAWDŹ SWOJĄ SKRZYNKĘ E-MAIL I POTWIERDŹ ZAPIS NA NEWSLETTER.

DZIĘKUJEMY! WKRÓTCE OTRZYMASZ NAJNOWSZE WYDANIE NASZEGO NEWSLETTERA.

Twoja rezygnacja z newslettera została zapisana.

WYŁĄCZNIE DLA OSÓB Z AKTYWNYM DOSTĘPEM ONLINE.

Zaloguj

ABY SIĘ ZAPISAĆ MUSISZ MIEĆ WYKUPIONY DOSTĘP ONLINE.

Sprawdź ofertę

DZIĘKUJEMY! WKRÓTCE OSOBA OTRZYMA DOSTĘP DO MATERIAŁU PISMA.

-

-

-

  • -
ZAPISZ
USTAW PRĘDKOŚĆ ODTWARZANIA
0,75X
1,00X
1,25X
1,50X
00:00
50:00