Po tym, jak pierwszy raz w życiu zastukała w kaloryfer, Anna poczuła się bardzo źle. Ale była trzecia nad ranem, a ci z dołu piłowali w kółko JumpMadonny, zwiększając głośność z powtórki na powtórkę. Are you ready to jump? Get ready to jump. Don’t ever look back, oh baby.
Przez jakiś czas dawała im szansę, rozważając inny sposób zwrócenia uwagi. Skok na ich leżący dwa metry niżej balkon. Wtedy jednak zrobiłaby z siebie wariatkę, starą wariatkę wręcz proszącą się, by sąsiedzi potraktowali ją jako urozmaicenie kolejnej imprezy. Potem kolejnej. I jeszcze, aż do zdarcia emalii z grzejnika.
Jednak skorzystali z szansy.
– Cicho! – rozkazał żeński głos.
Męski burczał tylko przez moment. Chór gości w tle także szybko przestał protestować. Swojej wybawicielki w końcu nie poznała, bo nocnych amatorów Madonny licho wie kiedy zastąpili dzienni miłośnicy Lady Pank, a tych z kolei – fani Bajmu przełamywanego Kasią Kowalską. Sąsiedzi nigdy nie zadowalali się jednym odtworzeniem ulubionego kawałka, więc …
Aby przeczytać ten artykuł, zaloguj się lub skorzystaj z oferty.
Czytaj i słuchaj treści, które poszerzają horyzonty, inspirują do rozmów i refleksji. Wypróbuj „Pismo” przez miesiąc. Możesz zrezygnować w każdej chwili.
Dostęp online
wersja audio i na czytniki,
dostęp do aplikacji i serwisu
Prenumerata
co miesiąc papierowe wydanie,
dostęp online do aplikacji i serwisu
Marta Mizuro –(ur. 1970), krytyczka literacka. Jest laureatką Nagrody im. Ludwika Frydego, przyznawanej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyki Literackiej.
Jest autorką książek kryminalnych: Kogo kocham, kogo lubię oraz Cicha przystań. Pracuje w miesięczniku „Odra”, mieszka we Wrocławiu.