Oczywiście to nie przedświąteczne zakupy ani black friday, ale kryzys klimatyczny jest najważniejszym tłem naszej rozmowy. Im więcej kupujemy, tym bardziej przyczyniamy się do degradacji naszej planety. Pytanie, czy zaczniemy w końcu kupować odpowiedzialnie, zbierać informacje o produkcie, dociekać, pytać o jego pochodzenie, skład, metody produkcji czy społeczną odpowiedzialność firmy, która go sprzedaje?
W tym odcinku dowiecie się, kto ma zadatki na materialistę, jakie wybory przy półce dyktuje nam podświadomość i dlaczego to emeryci są najbardziej „zero waste”.
Tradycyjnie przeniesiemy się też do roku 2050 roku. Jak będziemy kupować w przyszłości? Czym będziemy płacić? W futurologicznej sondzie wzięli udział Jacek Uryniuk, szef serwisu Cashless.pl, Mateusz Zmyślony, założyciel i dyrektor kreatywny Eskadry, współorganizator międzynarodowego forum ekonomicznego Open Eyes Economy Summit w Krakowie oraz dr Mikołaj Lewicki, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.
Podcast #JNP2050 znajdziecie w najpopularniejszych aplikacjach do słuchania audio. Polecamy też inne nasze podcasty, które publikujemy w kanale Pismo do słuchania.
Realizacja: Jakub Dowgird oraz Osorno
Grafika: Patrycja Lewandowska