Twórczość Tomasza Armady łączy się na styku kilku, pozornie niezwiązanych ze sobą dziedzin kultury. Sam przewrotnie tytułuje się antykrólem polskiej mody. Do tej pory zdążył już być: studentem łódzkiej ASP, projektantem ubioru, kostiumografem i performerem. Nie udało mu się za to zostać prawnikiem, co miał w planach, zanim na jego horyzoncie pojawili się popkulturowi outsiderzy – najpierw Lady Gaga w swoich teatralnych kreacjach, chwilę później ich twórca, Alexander McQueen i jego eksperymentalne pokazy-widowiska. Angażując się w kolejne projekty, podobnie jak jego nastoletni idole, Armada stara się nie powielać sprawdzonych trików. To właśnie ciągłe eksperymentowanie i wymyślanie …
Chcesz przeczytać do końca? Wykup dostęp online
Zapewnij sobie dostęp do ulubionych tekstów, nagrań audio, a także miesięcznika w wersji na czytniki.
Mateusz Roesler -Kulturoznawca, dziennikarz, badacz komunikacji. Redaktor treści cyfrowych i audio „Pisma. Magazynu Opinii” i kierownik produkcji „Śledztwa Pisma”. Autor podcastu „Trzaski i szmery”. Członek organizacji Brandico. Wyznaje nauki humanistyczne. Przygląda się sztuce współczesnej. Konsumuje popkulturę. Nawiązał długofalowe partnerstwo z żółwiem Herbertem. Instagram: @mm_roesler.
Artykuł ukazał się w marcowym numerze miesięcznika „Pismo. Magazyn opinii” (3/2021) pod tytułem Artystyczny potencjał uwagi.